ALGEMENE VOORWAARDEN
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Het aanbod
Artikel 4 – De overeenkomst
Artikel 5 – Herroepingsrecht
Artikel 6 –Retourkosten
Artikel 7 – De prijs
Artikel 8 – Levering
Artikel 9 – Verpakking en verzending
Artikel 10 – Levertijd
Artikel 11 – Garantie
Artikel 12 – Klachten
Artikel 13 – Overmacht
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 1 – Definities
1. AB Beauté Jewellery: AB Beauté Jewellery , gevestigd te Almere , Kvk-nummer: 91808685.
2. Klant: degene met wie AB Beauté Jewellery een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: AB Beauté Jewellery en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens AB Beauté Jewellery.
2. AB Beauté Jewellery en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. AB Beauté Jewellery en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Het aanbod
1. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
2. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
Artikel 4 – De overeenkomst
1. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt AB Beauté Jewellery onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de AB Beauté Jewellery is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft AB Beauté Jewellery passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal AB Beauté Jewellery daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
2. AB Beauté Jewellery kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien AB Beauté Jewellery op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
3. AB Beauté Jewellery zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van AB Beauté Jewellery waar de klant met klachten terecht kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de klant van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
de in artikel 4 lid 2 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij AB Beauté Jewellery deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 5 – Herroepingsrecht
1. Een klant mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- Het product is gebruikt
- de klant heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint: op de dag nadat de klant het product heeft ontvangen van de bestelling.
3. De klant kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar: info@ab-beaute-jewellery.nl
4. De klant moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar AB Beauté Jewellery.
Artikel 6 - Retourkosten
1. Indien de klant een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de klant de kosten daarvoor.
2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal AB Beauté Jewellery dit bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen.
Artikel 7 – De prijs
1. AB Beauté Jewellery hanteert prijzen in euro's, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten.
tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. AB Beauté Jewellery mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan die AB Beauté Jewellery niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 8 – Levering
1. Levering vindt plaatst zolang de voorraad strekt.
2. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
3. Wanneer de klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag AB Beauté Jewellery zijn verplichtingen opschorten totdat de klant betaald.
4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de klant een verlate levering niet aan AB Beauté Jewellery kan tegenwerpen.
Artikel 9 – Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. doet de klant dit niet, dan kan hij AB Beauté Jewellery niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan AB Beauté Jewellery. doet de klant dit niet, dan kan hij AB Beauté Jewellery niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 10 – Levertijd
1. De levering van AB Beauté Jewellery zijn indicatief. indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen.
2. De levering gaat in wanneer de klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van AB Beauté Jewellery.
3. De klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer AB Beauté Jewellery later levert dan is afgesproken. De klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer AB Beauté Jewellery niet binnen 14 dagen kan leveren.
Artikel 11 – Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijke materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Artikel 12 – Klachten
1. De klant beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de AB Beauté Jewellery, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.
2. Bij AB Beauté Jewellery ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door AB Beauté Jewellery binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door AB Beauté Jewellery, zal AB Beauté Jewellery naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
3. De klant moet een door AB Beauté Jewellery geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
4. Beantwoord een geleverd product op verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant AB Beauté Jewellery daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
5. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd omschrijving van de tekortkoming , zodat AB Beauté Jewellery hierop geplast kan reageren.
6. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en AB Beauté Jewellery.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat AB Beauté Jewellery andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 13 – Overmacht
1. aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van AB Beauté Jewellery door de klant niet aan AB Beauté Jewellery kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor AB Beauté Jewellery 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat AB Beauté kan nakomen.
4. AB Beauté Jewellery hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer AB Beauté Jewellery hiervan voordeel heeft.
Artikel 14 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen AB Beauté Jewellery en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de klant woonachtig is in het buitenland.
Copy Rights foto's
Alle foto’s op deze website van de Self-Love serie zijn auteursrechtelijk beschermd. Het is niet toegestaan om afbeeldingen te kopiëren, verspreiden of openbaar te maken in welke vorm dan ook (zoals drukwerk, fotokopieën, digitale verspreiding of andere media) zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van AB Beauté - Jewellery.nl. Bij ongeoorloofd gebruik van foto’s zonder toestemming, wordt u gesommeerd dit onmiddellijk te staken en kan een schadeclaim worden ingediend.